Rabu, November 30, 2011

5 Tanda Hubungan Cinta Anda Akan Berakhir...

Ada kalanya hubungan asmara yang dijalani terasa hambar dan membosankan. Terutama, jika pasangan tersebut mulai sibuk dengan urusan masing-masing dan tak berusaha untuk meluangkan waktu bersama. Hati-hati jika sedang dalam 'proses' ini. Berkemungkinan, hubungan anda hanya tinggal menunggu waktu, untuk berakhir pada perpisahan. Menurut Dr. Ian Kerner, seorang konselor seks dan hubungan ada lima tanda yang muncul saat hubungan 'berisiko tinggi' mengalami perpisahan.

Tak tertarik untuk saling bercerita
Jika anda merasa bosan dan tidak tertarik untuk mula berbicara dengan pasangan. Atau, pasangan tidak berusaha untuk membuat perbincangan dan bercerita, menurut Kerner, ini boleh jadi tanda awal perpisahan. "Keadaan ini membuat hubungan berada dalam keadaan yang sangat rapuh," kata Kerner, seperti dikutip dari Self.com

 Tak peduli dengan orang terdekat pasangan dan sebaliknya
Sebagai kekasih, anda tentu juga menaruh perhatian pada keluarga, rakan-rakan atau sahabat pasangan. Jika hal ini mula berkurangan atau anda sama sekali tidak ingin peduli, merupakan tanda jelas kalau ikatan dengannya mula meluruh.

Tiba-tiba gila kerja
"Menenggelamkan diri dalam pekerjaan membuat anda lebih sukar ditemui berbanding sebelumnya," kata Kerner. Boleh jadi anda memang sengaja untuk menyibukkan diri untuk mengurangkan frekuensi bertemu dengan pasangan. Atau, tanpa sedar anda melakukannya kerana memang sudah kehilangan minat.

Lebih ingin
menghabiskan masa bersama teman
Saat diajak menghabiskan masa berdua, anda lebih memilih untuk mengajak rakan-rakan. Alasannya, supaya suasana jadi lebih menyenangkan. Ini boleh jadi tanda kalau anda berusaha mengelakkan momen intim dengan pasangan.

Tak menyokong satu sama lain
Adakah anda selalu berkomentar negatif terhadap pencapaiannya? Atau sebaliknya, apakah pasangan selalu membuat anda merasa kurang percaya diri dengan ulasan pedasnya? Ini merupakan tanda kalau anda dan dia sudah tak saling menyokong dan malah menjatuhkan. Pertengkaran biasanya terus-menerus berlaku dan boleh berakhir pada perpisahan.  -
Sumber :VIVAnews

Oleh itu, yang keruh itu kita jernihkan... yang jauh itu kita dekatkan... yang dekat kita mesrakan :) ... berusahalah untuk mencari jalan penyelesaian..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...