Selasa, November 02, 2010

Akan Ku Coba....

Salam, fuh lama giler aku tak update blogs aku neh... busy maaa.. bukan busy apa sgt..busy hasilkan keturunan (anak) huhu..tp lpas ni stop dulu sementara waktu..memandangkan sekarang ni pn life aku terkejar2 kesana kemari..itu ok lg, yg kureng oknya...rest tak cukup maaa...tp takpe, anak punya pasal..

Start dari hari ni aku plan nk aktif berblog semula..akan ku coba la.. tp kalau tak boleh apa nk buat kan. Tapi aku percaya, ke'busy'an aku ni sementara waktu aje, sementara bb kembar aku tu nk pandai bermain je.. skrg ni usia dorg baru 71 hari = 2bulan lebih... wat masa skrg ni aku dgn hubby tengah korbankan masa ktorg demi anak2..alhamdulillah stakat ni semua berjalan lancar. Thanks untuk hubby kesayangan aku yang banyak membantu dengan sabar.. kalau harapakn aku sorg tak termampu jugak aku..sbb aku mahupun family aku mmg takde pengalaman menjaga anak kembar ni.. ni pengalaman pertama so biasanya kalau nk buat apa2 pn perlu try n error dulu..tgk kaedah mana yg paling ok, baru guna..

Contohnya masa mula2 bb balik umh...dua2 nangeh serentak, dah...terdiam tros aku tak tau nak buat apa..pastu kami amek sorg satu jaga..ok. pastu masa dlm pantang, aku mandikan dorg bergilir2 dgn mak aku tgk siapa yg sempat..mcm2 kaedah kami cuba sampailah jumpa kaedah yg pantas mandi, nyusu dan tdokan dorg.. kalau tak pantas alamatnya leh dengarlah dorg 'nyanyikan' kita dua tiga lagu...kalau dorg dh nyanyi tu faham2lah..kenalah pujuk..nk pujuk dorg bkn senang.. tapi ape pn after 2bln everythings ok daaa...
Nanti aku sesang2 aku akan cuba storykan dalam ni pengalaman aku dlm membesarkan anak2 aku dan kehidupan seharian kami sekeluarga di samping apa2 petikan ke cerita ke maupun gambar aje..insyallah...tunggu noo...

So wat masa ni ini dulu..lgpn aku kt opis ni, nanti aku akan sambung lg kalo ada masa. before tu bleh la kalau setakat satu dua gambar tu leh la aku uploadkan..

ok chow...see yaaa 

 Permata Hati Buah Cinta Aku Dan Suami

 Muhammad Fazhan Ammar

 Muhammad Fazhan Amzar

Muhammad Fazhan Amsyar
 
Suami Tercinta Mr. Zaipol Hanizam

 Akoo Bersama Suami Yang Paling Payah Nak Cari Neh

4 ulasan:

  1. Salam dana...apa habaq?
    aku masa mula2 ada anak dua pun kelam kabut, tak reti nak manage lagi masa tu. Tapi bila dah lama dalam 1-2 minggu alhamdulillah dah ok. Tambah hg 3 org lagi la kan....Insyaallah blh nnt, alah bisa tegal biasa.

    BalasPadam
  2. tahniah akak..bkn senang taw nak dpt baby kembar nieh..
    neway tahniah again n may allah bless both of u akak =)

    BalasPadam
  3. Zana : Salam. alhamdulillah aku dgn ank2 semua sihat..tp last week semua kena selsema kecuali si kembar (abang) je yang tak kena. Yala zana, aku awal2 pn mmg kelam kabut jugak wey..tp lps try n error la ni ok kit dah aku rasa. Thanks atas sokongan kawan2 semua jugak.

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...