Rabu, November 03, 2010

Hari Ini

Salam, cuba untuk menaip di sini..entah knapa harini rasa lemah letih ngantuk sangat.. sbb cuaca ke? tak cukup rehat ke? tak sihat ke? ke mmg sifat semula jadi ke? apa yg pasti harini hidup aku mcm buang masa dok saja.. 
Pg td bagun siapkan bekal ank2, siapkan diri then anto ank g umh pengasuh.. dtg opis trus bekpes dgn kawan kt kantin opis..lpas bekpes hari hujan...tros start rasa semacam je bdn ni.. tgh lepak2 hubby call ckp nk g cucuk anak pagi ni..tunggu hubby dlm keadaan bdn yg seram sejuk..tp aku tak nk pk hal bdn seram sejuk tu sbb aku lebih pikirkan mcm manalah si kembar tu nnt bila disuntik..hubby sampai tp hujan still turun lg..kami balik umh dulu, balik ambil kad klinik anak yg tertinggal la...bukan sebab lain ha..patu g amek bb bwa ke klinik.
Untunglah org tak ramai harini...risau jugak aku kot2 ramai org dah satu hal nk kena menunggu lama pla. Aku dgn hubby amik anak sorg satu..hubby jaga si adik n aku jaga si abang..sampai turn dua2 masuk bilik suntik.. blom pon kena suntik dua2 ank aku dh start nangeh..seb bek dah biasa dgn tangisan dorg, so tak panic...tp bila aku usyar muka nurse tu..tgk dia yg mcm panic..mana taknya dua2 nangeh serentak dlm bilik dia buat keja. Selesai inject kami hanto bb balik umh pengasuh...hubby pla lapor katanya..nk makan, temankan dia mkn dulu...time tu pn aku dh mcm nk terlelap..kalau ada yg sorongkan bantal mau aku tdo time tu. Pas mkn hubby balik umh, aku masuk opis..layan FB..pun bosan pun ngantuk last2 aku tertido kt depan PC kat meja keja aku ni...seb bek tak meleleh air liur aku ni..
Ni aku baru bgun tdolah ni yg aku nulis ni..saja nak ilangkan ngantuk..ni dok pikir mcm mana plak mood bb aku balik keja nnt..kalau mood dorg ok alhamdulillah..kalau tak, tak leh nk rehat takleh nak buat keja umh lagilah aku jawabnya..kalau kena hari dorg meragam mau dorg tdo tgh mlm bru aku dpt tgk keja umh. takpelah...sabar kejap sementara dorg nk besar kan..
Dalam pada dok tak sihat n lemau badan perut ni plak..mcm lapar itu ini.. lapar kek coklat n cheese cake la plak..teringat plak arini ada pasar mlm..teringat nk minum air soya plak..teringin nk g pasar mlm mcm dulu2 tp mimpilah selagi bb twins tu tak besar kit..hmm apa pun keadaannya, kita tetap akan lalui hari2 mendatang tak kira samada hari2 yg bakal kita lalui mcm mana keadaannya..selagi belum tutup mata kita perlu lalui..yang pasti syukur Alhamdulillah sbb kita masih lagi dipanjangkan umur oleh-Nya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...