Isnin, November 08, 2010

Entah Apa Sebabnya

Salam, setelah 3 hari bercuti sempena Deepavali letih rasa arini.. mana taknya aku kena jaga ketiga2 hero aku tu. Hubby kerja, hari hubby cuti si anak plak mood tak ok buat perangai..sabar jelah, ikut hati nk nangeh aje sbb rehat tak cukup.. tp demi anak2 gagahkan juigak. yg jadi mangsa biasanya sang suamilah.. bila badan terasa letih yg teramat, nk marahkan anak2 dorg bukan faham menda lg.. last2 tempiasnya kena pada suami.. 

Bkn niat di hati sesaja nk lepaskan marah dan rajuk tu, tp apa yg tersirat sbnrnya adalah 'WAHAI SUAMI, TOLONGLAH AKU..AKU AMAT PERLUKAN KAU DISISI'. Yang boleh jadi mcm tu sbb aku ni jenis yg agak susah nak minta tolong suami buat itu ini.. bukan susah apa, kalau aku minta tlg tp tak berhasil, aku akan naik bengang..tu kelemahan diri aku..sbb tu selagi mana yg aku mampu buat aku akan buat sendiri..lgpun aku masih berpegang mana yg aku mampu dan sempat buat aku akan buat sbb tu adalah TANGGUNGJAWAB aku sebagai seorang ISTERI.

Semoga dengan apa yang aku lalui saat ini adalah kenangan terindah aku dimasa hadapan.. Dengan ujian seperti inilah yang akan lebih mematangkan aku dalam menjalani hidup bersama INSAN- INSAN TERSAYANG. Aku berdoa agar Allah s.w.t sentiasa menganugerahkan aku tahap kesabaran yang tinggi kerana aku yakin ada sebabnya Allah BENARkan aku berada ditempat yang aku telah, sedang dan akan aku lalui.

Setakat ni dulu coretan aku kali ni..dah nk masuk lunch hour ( lunch hour aku kul 12.30pm).. so dah laporrr ni. Tunggu HUBBY TERSAYANG datang amek je ni.. Ok, see ya.

Kesepian

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...